Sepertiga malam


Ialah aku; sesuatu yang coba dilenyapkan dan dihempaskan,
ialah aku; sayu sayu mata milik para pekerja
ialah aku; larik larik puisi yang bukan puisi
ialah aku; lalu lalang mobil itu
ialah aku; frustasi dan hipertensi orang gila
ialah aku; indah yang tak di indahkan

Sebenarnya aku..

Rawat inap yang tak terlihat
Hingar bingar yang ditenggelamkan
Manusia kutukan ciptaan Tuhan
Demimu Tuhan,
Aku akan menahan, perlahan.
Bagai tahanan, terpenjara keagungan

Sebelumnya aku...

Ditinggikan, di agungkan
terlena dalam kepalsuan
menjadikan ego sebagai tuhan
Aku ini bodoh, atau apa
Maafkan tuhan, hidup ini mulai redup
Oleh segala apapun asa yang pernah
Ku genggam, lepas, lesap, luring
Aku akan benahi mulai ini
Doakan



Comments

Popular posts from this blog

Quotes Konspirasi Alam Semesta (Book Review)

Quotes Tapak Jejak Fiersa Besari (Book Review)

Quotes Kami Bukan Sarjana Kertas (Book Review)