kosong delapan malam

 


"berhentilah memaki semua yang telah di curi, buka sedikit hati. agar kau tahu, kau tidak sendiri"

semua tampak kelam, semua tampak sunyi. bising hanya ada dikepala, betapa kegagalan selalu menapaki langkah-langkah pergi seseorang. betapa seberapa kuat mengayuh sampan yang kita buat dengan sepenuh hati. kembali terdampar pada antah berantah. perahu kecil yang kita yakini mampu berlayar sangat jauh terhenti pada badai yang ku kira hanya sementara. kau biarkan aku mendayungnya sendiri, kau bertepi. menunggu sampan-sampan lain menjemput.

segala upaya dicoba, segala prasangka di sangkal. kita hanya penuh gagal, dan dunia seakan membenci kita. ulurkan tanganmu untukku sekali lagi, aku hanya perlu dikuatkan. ditemani sampai kita sama-sama tiba pada tujuan yang kita bayangkan. aku tinggal separuh, tidak akan mungkin kembali utuh seperti dahulu. punggung yang dahulu mampu kini gagal meraihmu, kekuatanku kehabisan ditengah jalan. berbahagialah dengan perahu baru yang kau pilih, semoga mengantarmu sampai ke tujuan

takdir berkata lain pada nasib yang kita pilih, aku mampu melihat ke belakang sekarang. betapa hancur sekaligus kuat diri ini. kembali tegar dan tegak menuju langkah jauh yang ada didepan dengan sepasang kaki yang begitu kuat. tak pedulikan omongan dari siapapun pada pilihan yang akhirnya keterbalikan.

Lekas pulih, lekas pulih. untuk kembali terbang

Comments

Popular posts from this blog

Quotes Konspirasi Alam Semesta (Book Review)

Quotes Tapak Jejak Fiersa Besari (Book Review)

Quotes Kami Bukan Sarjana Kertas (Book Review)